Aksjonærer kan fly billigere med SAS Braathens

May 30, 2006 11:30

SAS-konsernet gjennomførte høsten 2005 et forsøk med tilbud om rimelige flyreiser til aksjonærer i SAS Danmark. Forsøket falt så heldig ut at tilbudet nå utvides til å gjelde også SAS-aksjonærer i Norge.

Hensikten med dette tilbudet er å styrke relasjonene mellom aksjonærene og virksomheten, samt å øke interessen for SAS-konsernet.

Den nye ordningen gjelder for aksjonærer med minst 200 aksjer. Aksjeinnehaveren må selv være med på reisen, som må omfatte i det minste én overnatting. Tur/retur-billettene kan bare kjøpes og betales over internett. Inntil åtte personer kan være med i reisefølget. Aktuelle reisemål er destinasjoner som trafikkeres av SAS Braathens ellers dets søsterselskaper i Danmark og Sverige. Destinasjoner som kan bookes, oppdateres fortløpende på en nettside som er opprettet spesielt for aksjonærer.

Ca. 500 aksjonærer i Norge hadde i følge aksjonærregisteret pr. 31. mars 2006 en portefølje som betyr at de kan benytte seg av billett-tilbudet. Registeret oppdateres fire ganger i året, slik at nye aksjonærer også får mulighet til å utnytte tilbudet.

SAS Group Investor Relations
SAS Braathens

For ytterligere informasjon se www.sasgroup.net under Investor Relations/Shareholders/Shareholder Service.