Halv miljon lågprisresor på ny SAS-sajt

December 21, 2006 15:00

SAS säljer årligen fler än en miljon lågprisbiljetter. Nu kan du hitta dem samlade på SAS nylanserade sajt Just nu på www.sas.se. På sajten lanseras under julhelgen semesterflyget med ytterligare 500 000 billiga semesterresor för våren och sommaren 2007.”Just nu” är en ny sajt under www.sas.se där SAS lågprisbiljetter samlas på ett ställe. Du skriver in var du vill resa och önskat avresedatum. Därefter får du upp en tabell med alla non-stopavgångar där biljetter finns kvar till lägsta tillgängliga pris samt hur många platser det finns kvar på varje avgång. Biljetterna startar från 450 kronor. Du kan boka resor minst 6 månader framåt.

– SAS säljer fler lågprisbiljetter än något annat svenskt flygbolag. Med sökmotorn Just nu på www.sas.se finner du lättare de lägsta priserna på biljetter inom Sverige, Norden och Europa. Du kan även välja resmål utifrån till vilken destination det finns billiga biljetter de dagar du är ledig, säger Ulf Hermansson-Samell, marknadschef på Scandinavian Airlines Sverige. Naturligtvis finns även dessa biljetter i den vanliga sökmotorn på www.sas.se .

– Sommarresorna går åt snabbt. Bara under januari säljs nära 200 000 sommarresor. Därför fyller vi nu på med 500 000 biljetter inför sommaren. Bland erbjudandena 2007 finns dessutom minst nio nya spännande destinationer, säger Ulf, på Scandinavian Airlines Sverige.

München, Trondheim, Palma de Mallorca, Glasgow, Malaga, Reykjavik, Lyon, Bergen och Bristol är nya destinationer från Stockholm som öppnar upp under våren. Aten, Budapest, Edinburgh, Istanbul, Nice, Prag, Rom och Split startar igång efter ett vinteruppehåll. Under 2007 planerar Scandinavian Airlines Sverige att sälja än fler lågprisbiljetter inom Sverige, Norden och Europa. Biljetterna finner du på www.sas.se

För ytterligare information var god kontakta:
Ulf Hermansson Samell, marknadschef, Scandinavian Airlines Sverige, tel: +46-70-9974040
Scandinavian Airlines Sveriges presstjänst, tel +46 8 797 33 30Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 44, från och inom Sverige
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.