30.000 billetter på to uker

November 2, 2007 08:50

Malta, Cagliari og Palermo ble folkets favoritter i valget mellom nye feriemål i Europa. SAS har solgt 30.000 billetter på to uker i sin satsing på feriemarkedet.Norske passasjerer på jakt etter gode reiseopplevelser har kastet seg over de nye rutene til Europa. I løpet av de to første ukene er det solgt 30.000 billetter til 12 nye destinasjoner.

Sol og varme
De første avgangene går i slutten av mars, og da er det ingen tvil om at det er sol og varme nordmenn er ute etter.

– En klassiker som Malta har solgt veldig bra, og det var ventet. Men det er gøy å se at de destinasjonene vi hadde veldig tro på, som Bilbao, Cagliari og Palermo, har slått veldig godt an hos kundene våre, sier informasjonssjef Thomas Midteide i SAS Norge.

Godt salg til Polen
Det er ikke bare Middelhavet som trekker nordmenn, for den polske byen Krakow er også en av bestselgerne.

– Kulturhovedstaden Krakow har solgt veldig bra så langt. Her er det hard konkurranse, og derfor ekstra gøy at folk velger å fly med oss. Det er nok mange nordmenn som har fått øynene opp for byen med noen av Europas største arkitektoniske mesterverk, sier Midteide.

Åpner for flere ruter
SAS Norge lanserte 12 nye feriedestinasjoner til Europa i oktober. De nye direkterutene er: Malta, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari, Lyon, Venezia, Sevilla, Bristol, Krakow, Gdansk, og Tenerife. Totalt vil SAS ha 40 direkte ruter til Europa fra Gardermoen.

– Vi har startet med disse 12, men jobber med flere spennende byer som kan komme etter hvert. Vi jobber også med å åpne nye ruter til Europa fra andre flyplasser i Norge enn Gardermoen, sier Midteide.
——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Informasjonssjef Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2006 var 361 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 57 av disse direkte i og fra Norge. 17 av destinasjonene innenriks. Om lag 3500 medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.

SAS Norge lanserte i oktober 12 nye fritidsdestinasjoner i Europa.