Halvparten av Lofast-billettene solgt

December 5, 2007 20:57

Etter tre dager er halvparten av billettene i Lofast-kampanjen til SAS solgt. Flere tusen reisende har sikret seg tur til Oslo for 250 kroner.I forbindelse med åpningen av Lofast på lørdag kom toppsjefen i SAS Norge, Ola Strand, med en åpningsgave til regionen rundt Evenes. Han lovet både flere avganger mellom Evenes og Gardermoen, og en kanonpris på reiser sørover over nyttår.

– Pågangen har vært stor, og det er flere tusen reisende fra Evenes som kommer seg veldig billig til Oslo til vinteren, sier informasjonssjef Thomas Midteide i SAS.

Etter tre dager med kampanjesalg med billetter til 250 kroner er litt over halvparten av billettene revet bort. Det vil si at det fortsatt er gode muligheter for å få seg en billett til Oslo som koster mindre enn å fylle halv tank på bilen.

– Billettene i helgene er stort sett utsolgt, men de som kan reise på mandag, tirsdag eller onsdag har fortsatt tilgang til mange billetter til 250 kroner fra Evenes til Gardermoen, sier Midteide.

I forbindelse med åpningen av Lofast sa SAS Norge at de ville øke rutetilbudet mellom Evenes og Gardermoen fra 29 til 32 avganger i uken. Økningen kommer i slutten av mars.——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Informasjonssjef Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2006 var 361 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 57 av disse direkte i og fra Norge. 17 av destinasjonene innenriks. Om lag 3500 medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.

SAS Norge lanserte i oktober 12 nye fritidsdestinasjoner i Europa.