SAS förbättrar för frekventa resenärer

February 8, 2007 11:30

SAS koncernens årsresultat har idag presenterats i Stockholm. Samtidigt informerade SAS nye VD och koncernchef Mats Jansson om kommande nyheter vad gäller produkter och service för de största kundgrupperna som reser med SAS – de frekventa resenärerna.

– Det ska löna sig att vara en lojal kund hos SAS, säger Mats Jansson i en kommentar.

De som reser ofta kommer att märka förändringarna från bokning till ankomst. Nya tjänster för att förenkla resandet införs. Redan innan resan börjar kommer passageraren att märka att det blir smidigare i kontakten med SAS. Nya elektroniska lösningar som utökade möjligheter till elektronisk incheckning via internet och uppgraderingar av SAS Mobile Portal införs successivt.

Fast Track Security introduceras på ännu fler flygplatser, vilket innebär snabbare och smidigare passage till planet. Loungerna görs attraktivare genom olika åtgärder, som till exempel de nyligen lanserade tjänsterna gratis internet och telefoni via Skype. Väl ombord erbjuds passagerarna i Business och Economy Extra ett förbättrat utbud av mat och dryck och passagerarna i Economy som önskar förtäring kommer att erbjudas ett nytt utbud av varor till försäljning.

Alla SAS kundundersökningar visar att personligt bemötande och god service prioriteras högt av de frekventa resenärerna och därför har detta område legat i fokus för SAS förändringsarbete.

Punktlighetsarbetet ges högsta prioritet. Scandinavian Airlines resenärer ska kunna lita på tidtabellen. Ett intensivt arbete har också genomförts för att förbättra leveransen av bagage till passagerarna vid ankomst.

De mest frekventa resenärerna inom EuroBonus som har nått upp till Guld-nivå ska kunna räkna med en förbättrad och mer personlig service och se fram emot mer attraktiva erbjudanden på ett antal områden.

SAS Group Corporate Communications
Mer detaljinformation om nyheterna till SAS kunder kan fås genom att ta kontakt med respektive VD för SAS i Sverige, Norge och Danmark.

SAS Sverige: VD Anders Ehrling, telefon: +46 7971937
SAS Danmark: VD Susanne Larsen, telefon +45 4132 3416