SAS öppnar upp Mellanöstern

November 2, 2007 10:00

SAS Scandinavian Airlines nya rutt till Dubai erbjuder, i samarbete med Emirates, goda möjligheter till anslutande förbindelser till de viktiga städerna i Mellanöstern.Flygningar till Bahrain, Doha (Qatar), Jeddah (Saudi Arabien), Kuwait, Muscat (Oman) och Teheran kan nu bokas via SAS eller resebyråer. Även Mauritius och Seychellerna är tillgängliga för bokningar via resebyråer.

– Det har varit ett tydligt ökat intresse i Dubai, både bland affärs- och fritidsresenärer, vilket inspirerar oss att satsa i Dubai och Mellanöstern, säger Lars Sandal Sørensen, kommersiell chef på SAS International.

– Vi kan nu erbjuda våra kunder anslutningar till de viktigaste destinationerna i Mellanöstern via Dubai, som är en av de snabbast växande ekonomiska regionerna i världen. SAS erbjuder nu möjligheten att knyta ihop norra Europa med hela Mellanöstern.

SAS började flyga direkt till Dubai den 31 oktober och erbjuder tre avgångar i veckan från Köpenhamn. Destinationen kommer att trafikeras av en modern Airbus A340 med möjlighet att resa i klasserna Business, Economy Extra och Economy.För ytterligare information, vänligen kontakta
Anders Lindström, Head of Media and PR
Phone: +46 (0)709 97 62 97; media@flysas.com

To download SAS International’s new media kit, high-res images and for the latest press releases, please visit www.flysas.com/media. Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of 11 Airbus 330/340 which serves 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm.