SAS Sverige ökar på Sundsvall under sommaren

July 2, 2007 13:01

Under sommaren ökar SAS Sverige antalet flygningar från Sundsvall jämfört med samma period förra året.– Vi upplever en stor efterfrågan på resor till Stockholm och resten av världen i sommar. För att möta marknadens efterfråga har vi satt in fler avgångar, säger Peter Nilsson, inrikeschef på SAS Sverige.

– SAS tidtabell möjliggör resor över dagen både från och till Sundsvall. Det efterfrågas framförallt av våra affärsresenärer, men skapar samtidigt möjligheter för turismen, avslutar Peter Nilsson.

SAS Sverige kan erbjuda förbindelser som knyter samman Sundsvall med 855 städer i 155 länder tack vare samarbete med övriga flygbolag inom SAS koncernen och Star Alliance.

Under veckorna 27 – 32 trafikeras Sundsvall – Stockholm 12 gånger per vecka, vilket motsvarar en ökning på 57 procent jämfört med samma period förra året.

Flygningar från Sundsvall i sommar
Vecka 27-32, 12 avgångar/vecka
Vecka 33, 23 avgångar
För ytterligare information var god kontakta:
Peter Nilsson, Inrikeschef , SAS Sverige, tel: +46-70-9974566
Scandinavian Airlines Sverige pressjour. Tel: +46-8-7973330

Informationsavdelningen Scandinavian Airlines SverigeKorta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 53, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.