Snabbare säkerhetskontroll på Arlanda

June 12, 2007 13:24

Nu går det snabbare att ta sig igenom säkerhetskontrollen för alla som reser med SAS och Blue 1 i Business eller Economy Extra, eller är Guldmedlem i SAS EuroBonus. Detta efter att SAS Sverige i samarbete med Stockholm Arlanda Airport den 5 juni lanserade det nya Fast Track Security. Det nya Fast Track som nu är separerat från ordinarie säkerhetskontroll i utrikesterminalen kommer att erbjuda betydligt kortare kötider än tidigare.SAS nya Fast Track Security lanserades den 5 juni och är tillgängligt för alla som reser med SAS och Blue 1 i Business eller Economy Extra, eller är Guldmedlem i EuroBonus.

Det nya Fast Track består av en dokumentkontroll samt två flöden. Flödena bemannas med dedikerad säkerhetspersonal som har god kännedom om produkten.

– Våra mest frekventa resenärer efterfrågar en så effektiv och snabb passage genom flygplatsen som möjligt säger Cecilia Galluzzi, Produktansvarig SAS Sverige. – En av synpunkterna har varit att den befintliga Fast Track inte upplevts som tillräckligt snabb i rusningstrafik. Det har lett fram till att SAS i förra veckan lanserade ett nytt och vidareutvecklat Fast Track. Hittills har över 7500 resenärer passerat genom vårt nya Fast Track och köerna har varit i det närmaste obefintliga, avslutar Cecilia Galluzzi.

SAS nya Fast Track är belägen i nära anslutning till Business check-in i Terminal 5, utrikeshallen.

Informationsavdelningen Scandinavian Airlines SverigeFör ytterligare information var god kontakta:
Cecilia Galluzzi, Produktansvarig SAS Sverige, tel: +46-70-997 4109
Scandinavian Airlines Sverige pressjour. Tel: +46-8-7973330
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 51, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.