Spania og Italia for 250 kroner

October 13, 2007 13:00

Nå får alle mulighet til å oppleve de nye direkterutene til Europa. SAS legger ut 11 nye destinasjoner til priser fra 249 kroner, alt inkludert.På mandag kan du sikre deg superpris til kritthvite strender på Sardinia, gastronomiske opplevelser i Lyon eller tapas i Sevilla. Da starter SAS salget til de nye destinasjonene med en ekstra god pris, for at så mange som mulig skal kunne sikre seg gode reiseopplevelser.

Mer for pengene
– Jeg registrerer jo at konkurrenter mener vi ikke kan matche tilbudene deres. Vi ønsker at alle skal få oppleve våre nye destinasjoner. Derfor selger vi dem med priser fra 249 kroner den første uken, og da er selvsagt bagasjen og fritt valg av sete inkludert i prisen, sier Ola Strand i SAS Norge.

Prisene gjelder en vei og inkluderer alle skatter og avgifter, og er til salgs allerede mandag morgen. Flygningene starter i slutten av mars.

Lang erfaring
Toppsjefen i SAS Norge smiler litt av at Norwegian ønsker SAS “velkommen etter” i å frakte nordmenn til utlandet.

– Vi har fløyet nordmenn til sol og sommer med direkteruter i over førti år. Det siste året har SAS Norge fløyet direkte til 180 forskjellige flyplasser rundt omkring i verden gjennom både rute- og chartertrafikk, sier Strand.

De nye direkterutene fra Gardermoen er: Malta, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari, Lyon, Venezia, Sevilla, Bristol, Krakow, Gdansk, og Tenerife. Totalt vil SAS selge 40 direkte ruter fra Gardermoen til Europa, og 17 innenlands, altså 57 til sammen.
——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Informasjonssjef Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2006 var 361 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 57 av disse direkte i og fra Norge. 17 av destinasjonene innenriks. Om lag 3500 medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.

SAS Norge lanserte i oktober 12 nye fritidsdestinasjoner i Europa.