5 650:- till SAS nya, spännande destination: Delhi

March 3, 2008 08:00

Till hösten expanderar SAS sitt interkontinentala linjenätverk och kommer då även flyga till Indien. Från och med den 27 oktober kommer SAS flyga till Delhi tre gånger i veckan. I samband med lanseringen av Delhirutten erbjuder SAS ett introduktionspris på 5 650 kronor, vilket inkluderar skatter och avgifter.

– Indien tillhör en av världens mest spännande destinationer just nu, både för affärsresenärer och turister, säger Lars Sandahl Sørensen, VD, SAS International. Vår nya destination bemöter den starka efterfrågan som finns bland skandinaviska kunder, speciellt då svenska och skandinaviska bolag har varit väldigt aktiva med att etablera sig i Indien och framför allt i Delhi området. Den här nya linjen är en direkt respons för att möta deras behov.

Introduktionspriset på 5 650 kronor gäller för resa mellan 27 oktober och 10 december i år, och inkluderar alla skatter och avgifter. Priset är bokningsbart från och med idag och fram till den 13 april.

Den nya linjen avgår från Köpenhamn måndagar, onsdagar och lördagar, med retur från Delhi tisdagar, torsdagar och söndagar. Flygtiden är endast sju och en halv timme. Avgångs- och landningstider i Köpenhamn är speciellt lagda för att erbjuda snabba och enkla förbindelser till och från Sverige.

Från Delhi finns bra förbindelser till Mumbai och Delhi är dessutom en gateway till flera av Indiens mest populära turistdestinationer som Agra, Agora, Goa, Jaipur och Kerala.

SAS International kommer trafikera linjen med en A340-300 som erbjuder tre serviceklasser: Business, Economy Extra och Economy. Alla passagerare har en personlig skärm med ett stort utbud av filmer, musikkanaler och spel. I både Business och Economy Extra erbjuds audio/video-on-demand, vilket innebär att man kan starta, pausa och stoppa underhållningen när man själv vill.

På SAS interkontinentala linjer har man ett av flygindustrins mest bekväma säten i Economy, medan i Economy Extra har passagerare större och bredare säten. I Business finns SAS Business Sleeper som vid ett knapptryck blir en säng.
För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Tel: +46 (0)709 97 33 94; e-mail: media@flysas.comBesök gärna också SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner media kit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.

Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008/09, SAS International will launch flights to Delhi and San Francisco. The company is also responsible for the SAS Group’s sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.