Direkteruter til alpene

June 6, 2008 08:50

SAS åpner to attraktive direkteruter for norske skientusiaster. I vinter kan du fly direkte fra Oslo til Innsbruck og Salzburg.Direkteruten til Salzburg går hver onsdag og lørdag fra 3. desember til 28. mars. Ruten til Innsbruck vil gå tirsdag og fredag i perioden 26. desember til 27. mars.

Rask vei til alpene
– I vinter blir det enda lettere for skiglade nordmenn å komme seg til de beste bakkene i alpene. Prisene våre starter på 940 kroner en vei, og da er selvsagt innsjekk av kofferten og valg av sete inkludert, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide i SAS Norge.

Innsbruck er Tirols største by, og er et knutepunkt for trafikk til alpene. Sør for byen starter sentral-alpene med topper som rager over 3500 meter over havet. I tillegg til fantastiske skimuligheter har Innsbruck også verdenscup-hoppbakke og flere severdigheter og museer.

Salzburg er Mozarts fødeby, men er nok bedre kjent som et eldorado for alpine opplevelser. Noen av de beste bakkene i verden ligger rundt byen, og til disse bakkene går det Snow Shuttle hver dag.

Velg mellom to klasser
– På begge rutene kan du velge mellom Economy-klasse og Economy Extra i kabinen, sier Midteide.

Economy-klasse er ideelt for dem som ønsker å fly billigst mulig, men med SAS-service som god benplass, fritt valg av favorittsete, gratis innsjekk av bagasje og EuroBonus-poeng.

Economy Extra har i tillegg enda bedre plass til bena, mer fleksibilitet og gratis servering om bord. Passasjerer i Economy Extra kan også benytte SAS Fast Track på Gardermoen for raskere sikkerhetskontroll, og sjekke inn mer bagasje.

——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. SAS Norge var Europas mest punktlige flyselskap i april. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2007 var 912 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 58 av disse direkte i og fra Norge. 16 av destinasjonene er innenriks.

SAS Norge åpner 17 nye fritidsdestinasjoner i Europa i 2008.