Enklere enn noensinne å nå hele Kina med SAS

April 8, 2008 10:25

SAS fordoblet i forrige uke antallet flygninger mellom Stockholm og Beijing til seks i uken, samtidig som de daglige flygningene fortsetter fra København. For nordmenn blir det nå enda enklere å fly til både Kina og den nordlige delen av Asia. SAS tilbyr mer enn 20 destinasjoner i Kina sammen med Star Alliance-partneren Air China, inklusive code share-destinasjonene Chengdu, Guangzhou og Shanghai.

For å feire utvidelsen av flyprogrammet på Kina tilbyr SAS fly til Peking fra Oslo for 6.130 kroner, inklusive skatter og avgifter. Fra andre steder i Norge tilkommer et påslag i prisen (fra 200 kroner i Sør-Norge til 1.000 kroner i Nord-Norge). Utreise kan skje frem til 28. juni, med hjemreise senest 31. juli.

– Vi merker en økende etterspørsel etter gode forbindelser fra Stockholm til Kina, samtidig som Beijing er et godt transferpunkt for det nordlige Asia, sier Lars Sandahl Sørensen, sjef for SAS International. – Innen Kina tilbyr vi dessuten samme pris som til Beijing, noe som i betydelig grad styrker vår konkurransekraft.

Via Beijing kan SAS tilby et stort antall destinasjoner for både forretningsreisende og turister gjennom sitt samarbeid med med Star Alliance-partneren Air China. Totalt har SAS nå 13 nonstop-flygninger i uken mellom Skandinavia og Beijing. SAS er nå på plass i den nye terminalen ved Beijings flyplass som åpnet 28. mars.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Anders Lindström, informasjonssjef SAS International, tlf +46-70-997.3394