Fortfarande platser kvar till USA i sommar

June 5, 2008 08:00

SAS har noterat en rekordhög bokningstrend i flygresor till USA inför sommaren. Med 42 avgångar i veckan från Skandinavien till USA finns det dock fortfarande platser kvar för de som är sugna på en semester i USA i juli och augusti.- Med en rekordlåg dollar är det fler skandinaver än någonsin som reser till USA. Vi har sålt otroligt bra till USA det senaste halvåret och speciellt för sommaren, men det finns fortfarande möjligheter i juli och augusti för de som ännu inte bokat, säger Karl Sandlund, kommersiell chef, SAS International. Och vi har bra priser mitt under högsäsongen till exempelvis New York, som är den absolut populäraste destinationen bland våra USA-resenärer. Vi ser dock ett ökat intresse till bland annat Washington DC och Chicago, som båda är bra alternativ för de som redan varit i New York.

Från Stockholm flyger SAS direkt till både Chicago och New York dagligen. Från Köpenhamn flyger SAS direkt dagligen till Chicago, New York, Seattle och Washington DC. Det är dessutom möjligt att enkelt flyga vidare med SAS partner United Airlines till ytterliggare 60 destinationer inom USA, samt ett antal destinationer i Kanada. Biljetter bokas enklast på www.sas.se eller hos din reseagent.

Till USA erbjuder SAS tre serviceklasser: Business, Economy Extra och Economy. Alla passagerare har en personlig skärm med ett stort utbud av filmer, musikkanaler och spel. I både Business och Economy Extra erbjuds audio/video-on-demand, vilket innebär att man kan starta, pausa och stoppa underhållningen när man själv vill.

På SAS interkontinentala linjer har man ett av flygindustrins mest bekväma säten i Economy, medan i Economy Extra har passagerare större och bredare säten. I Business finns SAS Business Sleeper som vid ett knapptryck blir en säng.För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Tel: +46 (0)709 97 33 94; e-mail: anders.lindstrom2@sas.seBesök gärna också SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner media kit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.

Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008, SAS International will launch flights to Delhi.
The company is also responsible for the SAS Group’s sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.