Kanada nu billigare och enklare att nå med SAS

September 4, 2008 09:00

SAS har sänkt biljettpriserna till Montreal, Ottawa och Toronto, vilket gör de kanadensiska städerna lika billiga att nå som Chicago, en av flygbolagets populäraste USA destinationer. – Vi har noterat ett ökat intresse för Kanada, som är lika prisattraktivt som USA för turister, men inte lika känt än, säger Lars Sandahl Sørensen, VD för Scandinavian Airlines International. Vi hoppas kunna bidra med att fler skandinaver upptäcker detta fantastiska och spännande land, speciellt med tanke på att den kanadensiska dollarn också är väldigt låg.

SAS flyg till USA har varit bland de populäraste utrikesrutterna för bolaget under sommaren, och SAS erbjuder 84 avgångar i veckan mellan USA och Skandinavien. I Kanada kan man välja på 10 destinationer genom Star Alliance™ partners United Airlines och Air Canada.

Med de nya, lägre priserna börjar biljetter till Montreal, Ottawa och Toronto nu från 5910 kronor, inklusive alla skatter och avgifter. För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Phone: +46 (0)709 97 33 94; anders.lindstrom@sas.se

Besök gärna också SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner media kit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. On October 27, SAS International will launch flights to Delhi.
The company is also responsible for the SAS Group’s sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.