SAS åpner ny langrute til Asia

October 27, 2008 08:00

SAS åpner i dag en ny langrute til Asia, hvilket blir flyselskapets 13. interkontinentale rute. Den nye direkteruten København – Delhi har raske og enkle forbindelser fra blant annet Oslo og Bergen. I dag relanseres også direkteruten fra Stockholm til Bangkok, som var stor suksess sist vinter.Den nye ruten til Delhi lanseres etter stor etterspørsel fra både forretnings- og fritidsreisende. Fra Delhi er det bra forbindelser til blant annet Mumbai. Delhi er dessuten en gateway til flere av Indias mest populære turistdestinasjoner som Agra, Agora, Goa, Jaipur og Kerala.

Ruten København – Delhi kommer til å gå tre ganger i uken i løpet av vintersesongen, i likhet med SAS’ suksessdestinasjon, Dubai. Både København – Delhi og København – Dubai kommer til å trafikkeres til mars 2009, mens Stockholm – Bangkok vil gå fram til april 2009.

Billettpriser til Delhi er fra NOK 4490,-, inklusive skatter og avgifter.

På alle SAS’ langruter er det tre serviceklasser: Business, Economy Extra og Economy. Alle passasjerer har en personlig skjerm med et stort tilbud av filmer, musikkanaler og spill. I både Business og Economy Extra tilbys audio/video-on-demand, hvilket innebærer at man kan starte, pause og stoppe underholdningen når man selv vil.

På SAS’ interkontinentale ruter har man et av flyindustriens mest bekvemme seter i Economy, mens i Economy Extra har passasjerene større og bredere seter. I Business finnes SAS Business Sleeper som ved et tastetrykk blir en seng.

—————
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Tel: +46 (0)709 97 33 94; e-mail: anders.lindstrom@sas.se

Besøk gjerne også SAS Internationals media seksjon (www.flysas.com/media), der man kan laste ned en media kit, med høyoppløselige bilder og de siste nyheter.

Scandinavian Airlines International
Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 12 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008, SAS International will launch flights to Delhi.