SAS firar OS med sänkta priser – upptäck Peking före eller efter OS

June 24, 2008 08:00

Med OS i Peking mindre än två månader bort är Kinas huvudstad mer inbjudande för turister än någonsin. För att fira detta har SAS nu sänkt priserna på biljetter till Peking både före och efter OS. SAS erbjuder idag sex direktflyg i veckan från Stockholm och dagliga avgångar från Köpenhamn till Peking. För att fira OS har man nu guldpriser från endast 5995 kronor under högsäsongen. Priset är inklusive alla skatter och avgifter och är bokningsbar fram till 18 juli, med hemresa senast 20 september. Biljetter bokas enklast på www.sas.se eller hos din reseagent.

Till Kina erbjuder SAS tre serviceklasser: Business, Economy Extra och Economy. Alla passagerare har en personlig skärm med ett stort utbud av filmer, musikkanaler och spel. I både Business och Economy Extra erbjuds audio/video-on-demand, vilket innebär att man kan starta, pausa och stoppa underhållningen när man själv vill.

På SAS interkontinentala linjer har man ett av flygindustrins mest bekväma säten i Economy, medan i Economy Extra har passagerare större och bredare säten. I Business finns SAS Business Sleeper som vid ett knapptryck blir en säng.
För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Tel: +46 (0)709 97 33 94; e-mail: anders.lindstrom@sas.se

Besök gärna också SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner media kit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.
Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008, SAS International will launch flights to Delhi.
The company is also responsible for the SAS Group’s sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.