SAS halverer gebyr

October 2, 2008 21:54

SAS i Danmark har besluttet at halvere det gebyr, som skal betales, når passagerer skal have refunderet skatter og afgifter på en ubenyttet flybillet.
Når man kun skal have refunderet skatter og afgifter af en flybillet, der ikke er benyttet, koster det nu 100 kroner . Gebyret er således i overensstemmelse med forbrugerombudsmandens anbefalinger, der peger på, at der skal være et rimeligt forhold mellem det beløb, der kan refunderes, og gebyret.

“SAS hidtidige gebyr afspejlede de reelle omkostninger, der er forbundet med at refundere skatter og afgifter, men vi har forståelse for, at det nuværende gebyrs størrelse er forholdsvis stort i forhold til de penge, kunden kan få tilbage. Derfor har vi valgt at følge ombudsmandens anbefalinger,” siger salgs og marketingdirektør i SAS, Lars Bording.

I forbindelse med gebyrændringen vurderer SAS, om det er muligt at lave en ordning, hvor kunder, der skal have refunderet skatter og afgifter, selv kan udfylde de relevante papirer på sas.dk, for derigennem at lette sagsbehandlingen.

Information:
Pressechef i SAS Danmark, Mikkel Thrane +45 4132 3237