SAS har platserna till solen i vinter

September 29, 2008 13:05

SAS har platser kvar till de populäraste soldestinationerna i vinter: Bangkok, Delhi, Dubai, Los Angeles, Las Vegas och Orlando. Trots stark efterfrågan finns det fortfarande platser kvar, men man rekommenderar att boka snarast för bästa priser och platstillgång.I vinter flyger SAS till Bangkok åtta gånger i veckan. Förutom Bangkok kan man även välja mellan populära Chiang Mai, Hat Yai, Krabi, Phuket och Surat Thani.

Delhi är årets nyhet i SAS långlinjenätverk och lanseras till stor efterfrågan. Från Delhi finns bra förbindelser till Mumbai, och Delhi är dessutom en gateway till flera av Indiens mest populära turistdestinationer som Agra, Agora, Goa, Jaipur och Kerala. Priser till Delhi startar från 5760 kronor, inklusive skatter och avgifter.

Dubai var SAS nya långlinjedestination förra året och blev omedelbart en stor succé under vintern. Denna vinter räknas Dubai bli ännu populärare. Förutom Dubai kan man även flyga till ett stort antal destinationer i Mellan Östern. Priser till Dubai startar från 5680 kronor, inklusive skatter och avgifter.

Till USA flyger SAS 32 gånger i veckan under vintern, med snabba och enkla förbindelser till vinterdestinationer som Hawaii, Las Vegas, Los Angeles, Orlando och San Fransisco. Priser är från 5990 kronor, inklusive skatter och avgifter.

Biljetter bokas enklast på www.sas.se, hos SAS kundtjänst (0770-727 727) eller hos din reseagent.

Alla SAS långlinjer erbjuder tre serviceklasser: Business, Economy Extra och Economy. Alla passagerare har en personlig skärm med ett stort utbud av filmer, musikkanaler och spel. I både Business och Economy Extra erbjuds audio/video-on-demand, vilket innebär att man kan starta, pausa och stoppa underhållningen när man själv vill.

På SAS interkontinentala linjer har man ett av flygindustrins mest bekväma säten i Economy, medan i Economy Extra har passagerare större och bredare säten. I Business finns SAS Business Sleeper som vid ett knapptryck blir en säng. För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Phone: +46 (0)709 97 33 94; anders.lindstrom@sas.se

Besök gärna också SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner media kit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 12 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008, SAS International will launch flights to Delhi.