SAS inför flexibelt klippkort för alla på företaget

March 31, 2008 08:00

Med nya produkten, Travel Pass Multiple, inför SAS Sverige ett flexibelt klippkort för flygresor på SAS Sveriges alla 14 inrikesdestinationer samt Stockholm – Köpenhamn och Stockholm – Oslo och även Göteborg – Köpenhamn.Travel Pass Multiple är ett elektroniskt klippkort med förbetalda flygresor som kan användas av upp till 50 personer på ett företag. Travel Pass Multiple finns i olika versioner, som citypass mellan två destinationer, som zonpass från två eller flera destinationer eller som Sverigepass till alla 14 inrikesdestinationerna.

Travel Pass Multiple finns med 20, 30, 50, 100 och upp till 900 klipp. De på företaget som ska kunna utnyttja TPM registreras och därefter är det enkelt för den anställde att själv boka, boka om eller boka av sin resa hos resebyrån, på sas.se eller via SAS telefonförsäljning.

– Våra kunder ställer stora krav på enkelhet och flexibilitet, något vi kan erbjuda med Travel Pass Multiple. Att resorna är förköpta innebär att kunden får ett bra pris och samtidigt resekostnader som är lätta att överblicka, säger Michael Throxe, Director Corporate Sales, på SAS Sverige.

– Den enkla administrationen i kombination med vårt utbud av inrikes destinationer och antal avgångar gör Travel Pass Multiple till en produkt som uppfyller kraven på enkelhet och flexibilitet. Med TPM kan våra kunder lättare räkna på affärsresans totala värde i stället för att titta bara på kostnaden för den enskilda resan, säger Michael Throxe.

Med Travel Pass Multiple är det också enkelt att lägga till ytterligare en resenär när det behovet uppstår. Resenärerna kan använda valfritt kort, EuroBonus eller kreditkort som biljett. Läs mer om Travel Pass Multiple på www.sas.se/tpm
För ytterligare information, vänligen kontakta:
För ytterligare information, vänligen kontakta Michael Throxe, Director Corporate Sales på SAS Sverige, 08-797 22 72
SAS Sveriges pressjour 08-797 33 30Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige
_____________________________________________________________
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 35
Medarbetare: 2000
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.