SAS overtar GO

June 13, 2008 15:05

Som majoritetseier har SAS løst ut de øvrige aksjonærene i opplevelsesselskapet GO. Selskapet vil samordne sine funksjoner inn i ferie og fritidsenheten til SAS.
– Dynamisk pakketering er en absolutt nødvendighet for å styrke vår posisjon i fritidsmarkedet, og vi er glade for at vi nå kan tilby kundene våre produktene som er utviklet av GO i egen SAS-regi, sier Robin Kamark, SVP, Airline Commercial i SAS.

SAS etablerte selskapet GO i 2007 i samarbeid med Reitan Service Handel. SAS overtar nå en svært brukervennlig teknologi, og de avtalene GO har med leverandører av gode reiseopplevelser. I begynnelsen av juli er produktene tilgjengelige for salg på nettsidene til SAS, og inntil det kan de fortsatt kjøpes på www.gonow.no.

– Kundene våre kan via nettsidene til SAS sette sammen reiser og opplevelser etter egne ønsker og preferanser. Det kan være flyreiser, konserter, hotell eller sportsarrangementer. Vi kan nå tilby kundene våre en ”one stop shop” med alle typer opplevelser på ett sted, sier Kamark.

Nettsidene til SAS har flere hundre tusen unike brukere hver uke, og er en effektiv kanal for å tilby disse reiseopplevelsene.

Med en egen opplevelseskalender kan kundene se og booke spennende konserter, fotballkamper eller andre opplevelser. SAS vil med overtakelsen av GO styrke sitt tilbud innen ferie og fritidsmarkedet.

SAS Group Corporate Communications
For mer informasjon