SAS-premiär till Kittilä idag

December 19, 2008 12:45

Idag vid lunchtid lämnade det första SAS-planet Stockholm Arlanda för att flyga till Kittilä i norra Finland. Kittilä ligger i ett skidåkarparadis, numera knappt två timmar bort.SAS är först att flyga direkt mellan Stockholm och Kittilä. På bekvämt avstånd från Kittilä ligger de populära skidorterna Levi och Ylläs som lockar skidentusiaster från hela Europa.

– Den som mot förmodan tröttnar på backarna kan istället åka på rensafari, åka efter hundspann eller ta ett rejält finskt bastubad med tillhörande dopp i isvak, säger Niclas Härenstam, presschef SAS Sverige.

SAS flyger Stockholm – Kittilä upp till två gånger i veckan, på måndagar och fredagar, med Boeing 737-600. Priset för en enkelresa startar från 700 kronor inklusive avgifter.
Med en avgångstid mitt på dagen från Arlanda finns goda anslutningsmöjligheter från övriga Sverige och Europa.

– Att själv kunna bestämma över sin tid blir allt viktigare för människor. Med SAS finns möjlighet att åka skidor över en helg, en kort eller hel vecka eller ännu längre, säger Niclas Härenstam

Tillsammans med SAS finska systerbolag Blue1, som flyger till Kittilä med byte i Helsingfors, finns många fler resekombinationer.
SAS flyger linjen Stockholm – Kittilä under vintersäsongen till och med den 17 april.
För mer information:
Niclas Härenstam, presschef SAS Sverige, 0709 – 97 18 25