SAS stärker upp till Milano

February 25, 2008 12:18

Nu blir det enklare att flyga med SAS till Italien. Från den 16 april ökar SAS antalet avgångar mellan Stockholm och Milano. Ökningen innebär en extra eftermiddagsavgång mellan Arlanda och Malpensa onsdagar och fredagar. SAS flyger nu nio gånger i veckan direkt till Milano från Stockholm.Ökad efterfrågan på flygresor med SAS till Milano gör att SAS öppnar upp ytterligare en avgång. På onsdagar och fredagar kompletteras förmiddagsrundturen mellan Arlanda och Linate i Milano med en eftermiddagstur mellan Arlanda och flygplatsen Malpensa. De nya avgångarna startar den 16 april. Biljetter till de nya avgångarna går att köpa redan nu.

– Vi vet att intresset för Milano är stort både hos våra affärsresenärer och privatresenärer. I samband med att andra internationella flygbolag minskat avgångar mellan Milano och Stockholm har efterfrågan ökat ytterligare. Det känns bra att kunna lyssna på våra kunder och ge fler svenskar enklare och snabbare tillgång till Italien, säger Susanne Dahlberg, kommersiell chef för Scandinavian Airlines.

Varje år besöker hundratusentals turister och affäresenärer Milano, Europas modestad och Italiens affärscentrum. Förutom stadens imponerande utbud av design och mode finns ett rikt kulturutbud. Da Vincis ”Nattvarden”, operahuset ”La Scala” och katedralen ” Duomo di Milano” är bara några exempel. För resenärer som åker dit över veckoslutet är det ofta de många butikerna och ett spännande nattliv som lockar. Men Milanos kvarterskrogar är även populära tillhåll. Många turister besöker dem för långluncher med Ossobuco och Risotto alla milanese. Milano är även känd för fotboll med världskända klubbarna AC Milan och Inter.

Tidtabell:
Stockholm – Milano
Mån 09:10 – 11:50 (ARN- LIN)
Tis 09:10 – 11:50 (ARN- LIN)
Ons 09:10 – 11:50 (ARN- LIN) och 14:55 – 17:35 (ARN- MXP)
Tor 09:10 – 11:50 (ARN- LIN)
Fre 09:10 – 11:50 (ARN- LIN) och 14:55 – 17:35 (ARN- MXP)
Lör 08:15 – 10:55 (ARN-LIN)
Sön 13:30 – 16:10 (ARN-LIN)

Milano – Stockholm
Mån 12:50 – 15:35 (LIN-ARN)
Tis 12:50 – 15:35 (LIN-ARN)
Ons 12:50 – 15:35 (LIN-ARN) och 18:35 – 21:20 (MXP-ARN)
Tor 12:50 – 15:35 (LIN-ARN)
Fre 12:50 – 15:35 (LIN-ARN) och 18:35 – 21:20 (MXP-ARN)
Lör 11:55 – 14:40 (LIN-ARN)
Sön 17:00 – 19:45 (LIN-ARN)
För ytterligare information var god kontakta:
Susanne Dahlberg, kommersiell chef, Scandinavian Airlines Sverige, tel: +46-70 997 5074
Scandinavian Airlines Sverige pressjour. Tel: +46-8-7973330Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige
_____________________________________________________________
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 35
Medarbetare: 2000
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.