SAS Sverige får ny presschef 1 november

September 8, 2008 14:43

Niclas Härenstam, 36, tillträder 1 november 2008 som presschef i SAS Sverige efter Ulrika Fager. Niclas är idag presschef för LFV Arlanda och Bromma flygplatser, en position som han innehaft sedan år 2000. Niclas har dessförinnan jobbat som journalist på såväl tidning, radio som TV.

– Vi är väldigt nöjda med att kunna välkomna Niclas Härenstam till SAS, säger Andris Zvejnieks, kommunikationsdirektör i SAS Sverige. Niclas passar med sin erfarenhet som hand i handske för rollen som presschef hos oss. Flyget är en bransch som har stor betydelse för Sverige och som engagerar många människor. Med Niclas Härenstam stärker vi dialogen med omvärlden om flygets nytta, möjligheter och utmaningar.

– Nära hälften av alla resenärer på Arlanda väljer att resa med SAS. SAS är svenska folkets flygbolag och därför av stort allmänintresse. SAS är också ett flygbolag som ligger långt framme med smarta tekniska lösningar i allt från Gröna inflygningar till incheckningssystem. Jag ser fram emot att få representera SAS som så tydligt arbetar för att erbjuda flygresor på resenärernas villkor, i kombination med ett starkt samhällsengagemang, säger Niclas Härenstam.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS Sveriges pressjour +46 8 797 33 30Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige

Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 35
Medarbetare: 2000
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.