Stort intresse för SAS lågpriskalender

July 24, 2008 08:00

En månad efter att den introducerades har drygt 100 000 besök registrerats på SAS lågpriskalender. Lågpriskalendern som redovisar vilka dagar det finns billiga flygbiljetter till SAS Sveriges destinationer introducerades för att hjälpa kunderna att hitta de billiga flygbiljetterna.– Trots att vi är det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter så har vi fått synpunkter från kunder som inte kunde hitta de billiga biljetterna. Nu har vi ett verktyg för det och intresset har varit stort, säger Anders Signell, ansvarig för online-försäljning på SAS Sverige.

SAS lågpriskalender utgår från datum och ger en lista över vilka destinationer som det fortfarande finns lågprisbiljetter till. Den som vet var man vill åka, kan också söka på resmål och se hur tillgången på billiga biljetter ser ut på just den destinationen. Det är tillgång och efterfrågan som styr och precis som tidigare är det lättare att hitta bra priser för den som är ute i god tid.

– Semester är kanske en tid då det känns konstigt att tänka på resandet i höst, men när sommarvärmen tar slut och höstmörkret tränger sig på så kan det kännas skönt att veta att man har en weekend resa inbokad till ett bra pris, säger Anders Signell.

Besök SAS lågpriskalender på: http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS Sveriges pressjour +46 8 797 33 30Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige
_____________________________________________________________
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 35
Medarbetare: 2000
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.