Unge reisende får også poeng

July 1, 2008 08:30

Fra 1. juli kan endelig også flypassasjerer under 18 år få bonuspoeng når de flyr. SAS fjerner aldersgrensen for EuroBonus-poeng.Fra denne sommeren kan du få bonuspoeng når du flyr uansett hvor gammel du er. Til nå har fordelene ved EuroBonus-poeng vært forbeholdt passasjerer over 18 år, men nå er det også fritt frem for de yngre. Dermed kan unge også tjene opp poeng til bonusreiser, hotellovernattinger og andre fordeler.

Ønske fra kundene
– Vi har fått mange henvendelser fra familier som er en del på reise som synes det er urettferdig at bare de voksne får poeng og fordeler. Dette har vi lyttet til, og fjerner 18-årsgrensen i dag, sier Thomas Midteide, kommunikasjonsdirektør i SAS Norge.

SAS har over en halv million norske barn og unge som reiser med dem hvert år. De fleste reiser bare et par ganger i året, men det er også flere og flere som pendler regelmessig mellom ulike destinasjoner. Antallet familier som jobber eller studerer i utlandet øker, og da reiser også hele familien mer.

Gullkort gir fordeler
– Våre unge passasjerer vil nå få mulighet til å tjene poeng på alle Star Alliance-flygninger og hoteller over hele verden. Kanskje synker snittalderen i SAS-loungene, siden de unge også vil kunne få gullkort om de reiser nok, sier Midteide.

Passasjerer som er gullmedlem i SAS har mange fordeler som gjør reisen mer effektiv. De kan blant annet sjekke inn på egne skranker, bruke FastTrack for raskere sikkerhetskontroll og prioritet på ventelister.
——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2007 var 912 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 58 av disse direkte i og fra Norge. 16 av destinasjonene er innenriks.

SAS Norge åpner 15 nye fritidsdestinasjoner i Europa i år.