Försäljningsrekord när SAS höstreade flygresor

September 2, 2009 11:18

Kampanjen “Lågpris i luften” som pågått under perioden 19 – 31 augusti skapade rusning till SAS. När kampanjen avslutades kunde SAS konstatera att det skedde med försäljningsrekord. Under kampanjens sista dag strömmade bokningarna in. Dubbelt så många resebokningar gjordes jämfört med en genomsnittlig dag, vilket ledde till att SAS i måndags hade den högsta omsättningen någonsin på webben. På en enda dag sålde SAS biljetter för 58 miljoner kronor.

Några fler fakta om kampanjen….
• 40 procent fler besökare på SAS sajter
• 4 gånger fler paketresor såldes än normalt
• dubbelt så mycket extratjänster som försäkringar, hotell och hyrbilar såldes.

– Förutom ett lågt pris uppskattar resenärerna att vi inte har några dolda avgifter. Det pris vi visar på sajten är det pris man betalar, utan överraskningar. Så borde det vara hos alla flygbolag, säger Niclas Härenstam, presschef SAS i Sverige.

SAS har även haft en Facebook-kampanj där varje deltagare kunnat vinna en resa med en vän på Facebook till en slumpmässigt vald destination. Hela 20,000 reslystna spelare deltog, som snurrat den virtuella jordgloben 117,000 gånger i jakt på det bästa resmålet med det bästa ressällskapet.
Ett hundra personer vinner, och de presenteras i slutet av månaden.SAS informationsavdelning: 08-797 33 30