Insynshandel i SAS AB

April 3, 2009 07:00

Ulla Gröntvedt, Styrleseledamot, har den 2 april utnyttjat alla sina 4200 teckningsrätter i SAS AB till genomsnittskursen 2,63 SEK, vilket motsvarar ett värde om 11046 SEK. Hennes totala innehav i SAS AB uppgår efter transaktionen till 4500 aktier.

Berit Kjøll, Styrleseledamot, har den 2 april utnyttjat alla sina 24000 teckningsrätter i SAS AB till genomsnittskursen 2,63 SEK, vilket motsvarar ett värde om 63120 SEK. Hennes totala innehav i SAS AB uppgår efter transaktionen till 25600 aktier.

Benny Zakrisson, Executive Vice President, har den 2 april utnyttjat alla sina 100000 teckningsrätter i SAS AB till genomsnittskursen 2,63 SEK, vilket motsvarar ett värde om 263000 SEK. Hans totala innehav i SAS AB uppgår efter transaktionen till 100000 aktier.

Lars Sandahl Sörensen, Senior Vice President, har den 2 april utnyttjat alla sina 42000 teckningsrätter i SAS AB till genomsnittskursen 2,63 SEK, vilket motsvarar ett värde om 110 460 SEK. Hans totala innehav i SAS AB uppgår efter transaktionen till 45000 aktier

Ola Strand, CEO SAS Norge, har den 2 april utnyttjat alla sina 16100 teckningsrätter i SAS AB till genomsnittskursen 2,63 SEK, vilket motsvarar ett värde om 42343 SEK. Hans totala innehav i SAS AB uppgår efter transaktionen till 17250aktier. Närbesläktade Henrik Strand har den 2 april utnyttjat alla sina 38000 teckningsrätter i SAS AB till genomsnittskursen 2,63 SEK, vilket motsvarar ett värde om 99940 SEK. Hans totala innehav i SAS AB uppgår efter transaktionen till 40000 aktier.

Förytterligare information, vänligen kontakta
Sture Stölen, Head of SAS Group Investor Relations, +46 70 997 1451.

SAS offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 april 2009 kl 07:00.