SAS i nya samarbetsavtal med Kalmar FF och Mjällby AIF

April 24, 2009 14:45

En ny form av samarbete har inletts mellan SAS och Kalmar FF och Mjällby AIF.
Bland annat ska spelarna i Kalmar FF och Mjällby AIF hjälpa SAS att teckna lokala företagsavtal i Sydöstra Småland och Blekinge.Upplägget är enkelt. För varje tecknat avtal, så kallat SAS Credits, får fotbollsklubbarna 100 kronor. När företaget börjar använda reseavtalet trillar ytterligare 900 kronor in till fotbollsklubbarna, alltså totalt 1 000 kronor.

– Många klubbar säljer kakor eller Bingolotter. Kalmar FF och Mjällby AIF är mer moderna och säljer SAS Credits. Och det är lättsålt eftersom ett avtal är gratis för företagen, säger Niclas Härenstam, presschef SAS i Sverige.

– Jag tror att detta är framtiden för oss. Vi har lagt ribban högt och kommer att teckna många nya SAS-avtal bland företagarna i Blekinge, något som även våra spelare kommer att vara engagerade i, säger Lars-Inge Nilsson, marknadschef Mjällby AIF.

– Kalmar med omnejd är företagstätt, och vi kommer erbjuda SAS Credits till såväl våra samarbetspartners som till andra företagare. Samarbetet med SAS hjälper oss i Kalmar FF att fortsätta att utveckla klubben i allt från ungdomsverksamhet till elitnivå, säger Staffan Roth, marknadschef Kalmar FF.

Företagen som tecknar SAS Credits är också vinnare. För varje flygresa som företaget gör med SAS får företaget poäng som sedan kan bytas mot nya flygresor. Är resenären dessutom med i SAS EuroBonus får även resenären poäng.

– SAS Credits har varit en stor framgång för SAS. Vi hoppas nu genom vårt samarbete med Kalmar FF och Mjällby AIF att vi får möjlighet att ge fler företagare i Sydöstra Småland och Blekinge ”credits” tillbaka, säger Niclas Härenstam.

Förutom samarbetet med Kalmar FF och Mjällby AIF har SAS även utökat organisationen med lokala företagssäljare i Kalmar och Ronneby för att stärka SAS lokala närvaro.
För mer information:
Niclas Härenstam, presschef SAS i Sverige, 08-797 18 25