SAS og American Express annonserer flerårig parneravtale

February 5, 2009 14:43

SAS og American Express har kommet til enighet om en flerårig avtale med et bredt samarbeid innenfor bedrifts- og konsumentmarkedet. Avtalen vil inkludere samarbeid på tvers av flere produkter og kundeprogrammer. Partnerne vil etablere flere samarbeidsprosjekter med henblikk på å utvikle løsninger med nye og positive kundefordeler. Begge parter forventer at samarbeidet vil gi gode muligheter for å tiltrekke seg flere kunder gjennom å tilby nye og innovative produkter og forbedrede kundeprogrammer.

SAS vil gjennom samarbeidet styrke sin posisjon i det skandinaviske markedet, bade i forretnings- og konsumentmarkedet.

Robin Kamark, Senior Vice President Marketing & Sales i SAS, uttrykker at “I det krevende markedet vi har foran oss er det spesielt viktig å etablere sterke partnerskap som gir fordeler for våre kunder og samtidig skaper nye forretningsmuligheter for American Express og SAS konsernet. Jeg er sikker på at kundene vil ha en positiv respons til de nye produkter vi skal lansere. Vi har store forventninger til effektene av dette samarbeidet.”
Kontaktpersoner:
Robin Kamark, Senior Vice President, Marketing & Sales, SAS
robin.kamark@sas.se

Stein Bemer, Vice President Marketing & Sales, SAS
stein.bemer@sas.se

Philip McGuinness, General Manager Commercial Card Nordics
philip.j.mcguinness@aexp.com

Peter Clason, Country Manager Nordics
peter.l.clason@aexp.com

American Express Company
American Express Company er et konsern med forskjelligartete aktiviteter, som reisebyrå, finansielle tjenester og nettverkstjenester, grunnlagt i 1850. Det er verdensledende innen betalings- og kredittkort, reisesjekker, reiser og firmaservice.

SAS
SAS konsernet er det ledende flyselskapskonsernet i Nord Europa. SAS og Blue1 er medlemmer av Star Alliance™, verdens største flyselskapsallianse. Konsernet omfatter også flyselskapet Widerøe, det delvis eide flyselskapet Estonian Air, SAS Technical Services, SAS Ground Services og SAS Cargo. SAS EuroBonus, etablert i 1992, er SAS konsernets lojalitetsprogram med mer enn 2.8 millioner medlemmer. SAS konsernets flyselskaper flyr på rundt 150 destinasjoner.