SAS og Cimber Sterling styrker samarbejdet

September 16, 2009 12:02

Flypassagerer får nu endnu flere flyruter og afgange at vælge i mellem, når SAS og Cimber Sterling udvider deres samarbejde.

SAS og Cimber Sterlings passagerer har i en årrække haft en række fordele af det tætte samarbejde mellem de to selskaber.

Via de såkaldte code share aftaler kan passagererne for eksempel udnytte begge selskabers rutenet, og flyve en strækning med Cimber Sterling og videre ud i Europa med SAS på samme billet, og samtidig være sikre på, at bagagen er checket ind hele vejen fra start til slutdestinationen.

Nu har de to selskaber udvidet samarbejdet til endnu flere ruter, så kunderne får mange flere muligheder at vælge imellem og ikke mindst en mere enkel og effektiv rejse.

”Samarbejdet betyder, at vi kan tilbyde vores kunder et endnu bedre produkt – og det er centralt i et marked, som er præget af så hård konkurrence som det skandinaviske. Vi får glæde af SAS’ skandinaviske trafikprogram, og SAS får glæde af vores højfrekvente indenrigsprogram. Og sammen styrker vi Københavns Lufthavn som hub til gavn for alle danskere”, siger Jacob Krogsgaard, Vice President, Cimber Sterling.

I praksis betyder det nye samarbejde, at passagerer for eksempel kan flyve fra Billund til København med Cimber Sterling og videre ud i Europa med en af SAS mange ruter, eller eksempelvis fra Stavanger i Norge til København med SAS og videre sydpå til en af Cimber Sterlings destinationer. Alt sammen på samme billet med de fordele selskaberne tilbyder.

”Vi er glade for den nye aftale, for nu får ikke bare danske men også skandinaviske passagerer bedre mulighed for at rejse til en række spændende og efterspurgte destinationer,” siger marketing og salgsdirektør i SAS i Danmark, Per Møller Jensen.

Cimber Sterling og SAS har indgået code share-aftale på følgende ruter:
Fra København er der tale om: Firenze, Napoli, Edinburgh, Burgas, Kreta (Chania), Newcastle og Wroclaw.
Fra Billund: Bergen, Oslo og Stockholm.

Yderligere oplysninger:
Marketing og salgsdirektør i SAS i Danmark, Per Møller Jensen, +45 3232 3290