SAS øger på ruten til Nordens Venedig

August 20, 2009 16:09

SAS sætter en ekstra afgang ind mellem København og Ålesund. ”Den direkte forbindelse mellem København og Ålesund har været en stor succes. Vi kan nu tilbyde vores forretningskunder til Ålesund et betydeligt forbedret produkt og vores ferie og fritidskunder får langt bedre mulighed for at opleve denne smukke by og den storslåede natur,” siger marketing- og salgsdirektør i SAS i Danmark, Per Møller Jensen.

SAS øger frekvensen med en sen afgang fra København kl. 21:00 med ankomst i Ålesund kl. 22:35 og en tidlig afgang fra Ålesund kl. 06:00 med ankomst i København kl. 07:35.

”Den sene afgang vil give vores danske forretningskunder en fuld effektiv arbejdsdag i Ålesund og den tidlige afgang vil være til stor gavn for de kunder, der skal videre ud i verden fra København,” siger Per Møller Jensen.

De nye afgange (SK2897/SK2898) kan bookes fra på mandag den 24. august på www.sas.dk

Fakta om Ålesund:
Ålesund bliver af mange kaldt for Nordens Venedig. Ålesund er en idyllisk fiskerby på den norske vestkyst med ca. 40.000 indbyggere. Byen er centrum for norsk fiskeeksport, fiskeriflåden er topmoderne, og byens fiskerihavn er en af de største og vigtigste i Norge. Byen er internationalt kendt for sin arkitektur i Jugend/Art Noveaustil.

Ålesund byder på oplevelser til alle aldre – der er både vikingehistorie, fiskeri og gode muligheder for at shoppe. Et besøg i baglandet er et must. Nogle af de smukkeste fjorde ligger kun et par timers kørsel fra Ålesund – blandt andet den verdensberømte Geiranger-fjord, der er optaget på UNESCO’s verdensarvsliste.

SAS begyndte at flyve ruten i marts 2008 med en daglig direkte afgang mellem København og Ålesund.

For yderligere oplysninger:
Marketing- og salgschef i SAS i Danmark, Per Møller Jensen, 3232 3290