EuroBonus blir ett av världens främsta lojalitetsprogram

June 14, 2010 14:00

SAS lojalitetsprogram EuroBonus lanserar idag tre nya initiativ som gör det ännu smidigare och enklare för medlemmar att hitta och boka biljetter, samt kombinera poäng med pengar när man köper biljetter.-          Idag tar EuroBonus ett stort steg och blir ett av världens absolut främsta lojalitetsprogram. Nu gör vi det möjligt att boka alla säten med poäng, introducerar enkelresor med poäng och erbjuder möjligheten att kombinera poäng med pengar. Inget annat flygbolag kan erbjuda sina lojala kunder en sådan flexibilitet och smidighet som SAS och EuroBonus nu gör, säger Mette Østergaard, ansvarig för EuroBonus på SAS.

De nya kundmöjligheterna är resultatet av undersökningar bland de nästan tre miljoner medlemmar och målet att erbjuda ett lojalitetsprogram i världsklass. De tre nya initiativen är:

Enkelresor för poäng
Det är nu möjligt att boka enkelresor med EuroBonus poäng. SAS är bland de första flygbolagen i världen att erbjuda denna möjlighet. Exempel på EuroBonus enkelresor är:

Stockholm-London                  18,000 poäng i Economy, 24,000 i Economy Extra och
                                                 30,000 i Business

Stockholm-Chicago                  36,000 poäng i Economy, 45,000 i Economy Extra och
                                                  54,000 i Business

Köpenhamn-Rom                    18,000 poäng i Economy, 24,000 i Economy Extra och
                                                 30,000 i Business

Möjligheten att boka alla platser med poäng
Från och med idag är det möjligt att boka alla säten ombord med poäng, fram till avgång, så länge det finns plats kvar. Tidigare var ett begränsat antal säten per avgång öppna för att boka med poäng. Standardpriset kvarstår på de begränsade platserna, men däröver har medlemmar nu möjlighet att använda sina poäng för köp av vanliga SAS biljetter där priset konverteras till poäng.

Poäng + pengar = resa
Det är nu också möjligt att boka en resa och betala en del med EuroBonus poäng och en del med pengar. Detta gör det möjligt för fler medlemmar att utnyttja sina poäng att nå önskat resemål i kombination med pengar.

Alla tre tjänster finns nu tillgängliga på www.sas.se/eurobonus (http://www.sas.se/eurobonus), där man även kan bli EuroBonus medlem.För mer information, vänligen kontakta:

SAS pressjour