SAS håper å bli vertskap for det første homofile bryllupet i luften

September 1, 2010 15:01

SAS håper på å bli vertskap for det første homofile bryllupet i luften, ombord i en Airbus A340 mellom Stockholm og New York den 6. desember i år. For å finne paret har flyselskapet i dag lansert en stor kampanje i sosiale medier, Love is in the air (www.sas.no/love (http://www.sas.no/love)), som er spesielt siktet inn mot LGBT-gruppen (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender).På www.sas.no/love (http://www.sas.no/love) kan par opprette en profil og laste opp enten en video eller fotografier sammen med en presentasjon som andre kan stemme på. For å ha størst mulig sjanse til å vinne anbefaler vi par å dele sin profil med så mange venner som mulig via forskjellig sosiale medier som Facebook, Twitter og YouTube, for på den måten å øke antall stemmer. Paret med flest stemmer vil så få gifte seg i det som forhåpentligvis blir det første homofile bryllupet ombord på et vanlig rutefly.

“Flyselskaper, også SAS, har organisert brylluper ombord i passasjerfly i flere tiår, men vi kan bli først i verden til å organisere et homofilt bryllup i luften. SAS er det nasjonale flyselskapet for tre av verdens mest liberale og progressive land, spesielt når det dreier seg om LGBT-rettigheter, så vi føler at dette er en naturlig feiring av kjærligheten,” sier Robin Kamark, Chief Commercial Officer, SAS.

Det heldige paret vil vinne tur/retur-billetter på Business Class med SAS til New York, tre luksuriøse overnattinger i New York, flybilletter til Los Angeles, tre luksuriøse overnattinger på Andaz Hotel, West Hollywood og en glamorøs bryllupsreiseopplevelse i West Hollywood.

For å feire anledningen vil SAS gjøre om en del av sin Stockholm-lounge til en bryllups-lounge, og én av Business Class-kabinene ombord på SK903 vil den 6. desember bli gjort om til en eksklusiv bryllupskabin.

SAS kjører samtidig en USA-versjon av konkurransen sammen med VisitSweden, der ett par vil vinne en bryllupspakke, inkludert Business Class-billetter med SAS til Sverige, to overnattinger på det verdenskjente ICEHOTEL, der paret gifter seg, to overnattinger på Hotel Skeppsholmen i Stockholm og en VIP Stockholm-pakke som er organisert av Stockholm Visitors Board og Stockholm Gay/Lesbian Network.

Hvis du vil opprette en profil eller se på andre par, gå til www.sas.no/love (http://www.sas.no/love).

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Anders Lindström, PR Director, Scandinavian Airlines

Tlf.: +46 797 3994; anders.lindstrom@sas.se (anders.lindstrom@sas.se)