SAS og Singapore Airlines samarbeider

November 24, 2010 10:26

1. desember åpner SAS og Singapore Airlines code-share på flere ruter. For SAS vedkommende innebærer dette at selskapet kan tilby passasjerene SK-flyginger på Singapores ruter mellom København og Singapore, og mellom Singapore og Bangkok.Samtidig vil Singapore Airlines tilby SQ-flygninger på SAS’ København-ruter til Oslo, Helsinki og Stockholm.

– Samarbeidet med Singapore Airlines gir nye gode reisemuligheter for passasjerene våre, sier Kommersiell direktør i SAS, Robin Kamark. – Både i form av ruter og smidigere overganger når man reiser videre fra Singapore til Sørøst-Asia. Både SAS og Singapore Airlines satser på å tilby et meget bra servicetilbud, så dette samarbeidet vil bidra til å gi passasjerene våre det beste av to verdener, sier Robin Kamark.

SAS og Singapore Airlines er begge medlemmer i Star Alliance. Det innebærer at kundene til begge selskapene både tjener og kan benytte bonuspoeng på tvers av selskapene.For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef, telefon 95 71 92 11www.twitter.com/sasgroup www.facebook.com/flysas (http://www.facebook.com/flysas)

SAS Scandinavian Airlines er Nord-Europas ledende flyselskap med over 700 daglige avganger. I 2009 transporterte SAS ca 22 millioner passasjerer med en flåte på 177 fly til 100 destinasjoner i 31 forskjellige land. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737, som til sammen gjør ca 360 avganger daglig. SAS i Norge transporterte i 2009 ca 10 millioner passasjerer.