SAS ökar antalet morgonavgångar från Umeå

April 30, 2010 09:00

Från och med måndag (3 maj) kan Umeåborna som skall ut och flyga välja att snooza lite längre. SAS lägger då till ännu en avgång, kl 07.25. Den nya avgången kompletterar de två existerande morgonavgångarna 06.35 och 09.40, och passar både dem som vill anlända tidigt i Stockholm eller resa vidare i Sverige och ut i världen med SAS. Den nya morgonavgången erbjuds även tisdagar och onsdagar.

– Vi vill kunna Umeåborna mesta möjlighet med avgångar som passar dem och det är mycket tillfredställande att vi nu kan erbjuda ytterligare en efterfrågad morgonavgång. Vi värderar våra kunders tid, och med tre olika morgonavgångar kan kunden själva anpassa om de vill ha sovmorgon eller inte, säger Peter Nilsson, Inrikeschef, SAS.

Med flest avgångar, flest destinationer och punktlighet i världsklass (Europas punkligaste flygbolag 2009) uppnår SAS målsättningen att ge mer tid över till annat för sina kunder. SAS är dessutom det flygbolag i Skandinavien som erbjuder flest lågprisbiljetter, och med fler avgångar kan vi öka antalet lågprisbiljetter från Umeå ytterligare.För mer information, vänligen kontakta:
SAS pressjour Tel: 08 797 2944