SAS öppnar direktlinje mellan Luleå och London

August 4, 2010 13:01

Den 6 november öppnar SAS en ny direktlinje mellan Luleå och London. Varje lördag kommer SAS flyga en Boeing 737-600 med 120 säten mellan Luleå och London Heathrow, en av världens största flygplatser. Priser börjar från 695 kronor, inklusive alla skatter och avgifter. Dessutom erbjuds fortsättningsvis sju dagliga förbindelser via Stockholm till London.-          Vi är väldigt glada över att erbjuda en direktlinje mellan norra Sverige och London. Det gör det enklare och smidigare för många norrlänningar att ta sig till London, samtidigt som det finns ett stort intresse i England att besöka Lappland och de fantastiska turistupplevelser som finns i närheten av Luleå, säger Robin Kamark, kommersiell chef, SAS.

Den nya tidtabellen gäller från 6 november:

Luleå-London Heathrow

Flygnummer                      Avgång         Ankomst        Dagar            Flygplanstyp
SK517                             11.20           13.35             Lördagar        Boeing 737-600

London Heathrow-Luleå

SK518                             15.35           19.50             Lördagar        Boeing 737-600

För att boka vänligen besök www.sas.se (http://www.sas.se/), ring 0770-727 727 eller kontakta din resebyrå. Som alltid ingår EuroBonus-poäng, incheckat bagage och val av sittplats, samt fördelen att resa med ett av världens punktligaste flygbolag.För mer information, vänligen kontakta:
SAS pressjour