SAS vinner internationellt pris för EuroBonus initiativ

February 24, 2010 16:00

SAS lojalitetsprogram EuroBonus har vunnit pris för den nya tjänsten MatchMe. Det så kallade Loyalty Award priset delades ut igår på flygbolagskonferensen Loyalty 2010 i Kuala Lumpur, Malaysia. MatchMe lanserades under hösten 2009.

MatchMe ger EuroBonus medlemmar en enkel överblick hur de kan få ut det mesta möjliga av sina poäng och ger förslag och inspiration till resor som de har tillräckligt med poäng för att uppleva. Beroende på antalet poäng kan förslag innehålla flyg och hotell för flera personer eller enbart flygresa för en person.

– Vi arbetar konstant med att utveckla vårt lojalitetsprogram för våra EuroBonus medlemmar. Med MatchMe gör vi det ännu enklare för våra medlemmar att maximera värdet av deras EuroBonus poäng, säger Thomas Bruhn, EuroBonus manager, SAS.

SAS EuroBonus är det främsta lojalitetsprogrammet i Norden. SAS EuroBonus har nästan 3 miljoner medlemmar som kan tjäna poäng med mer än 60 partners, som bland annat flygbolag, hotell, biluthyrning, kreditkort och butiker. Poängen kan sedan användas för resor, upplevelser och andra attraktiva belöningar. För mer information om SAS EuroBonus eller om du vill bli medlem, se sas.se /eurobonus.För mer information, vänligen kontakta:
Susanne Nordén, kommunikationsansvarig, EuroBonus
Tel: 08 79 74306; e-mail: susanne.norden@sas.se