SAS börjar flyga till Gdansk från Arlanda

May 27, 2011 10:07

Nu är SAS återigen aktuell med nya destinationer från Skandinavien. Med start från vinterprogrammet 2011 öppnar SAS ytterligare tre nya linjer – denna gång en ny från Stockholm och två från Oslo.Från och med den 30 oktober börjar SAS flyga direkt mellan Stockholm och Gdansk. SAS flyger fyra flygningar i veckan (måndag, onsdag, fredag och söndag). Dessutom finns det goda förbindelser till Gdansk via Köpenhamn där SAS flyger fyra gånger per dag.

– Gdansk ligger i norra Polen och är ett område med stark tillväxt. Flera skandinaviska företag har verksamhet i området och har efterfrågat direktflygningar dit. Därför är vi är glada att kunna erbjuda detta. Dessutom är Gdansk en av de vackraste städerna i Europa så en weekendresa till den polska staden kan också vara trevligt, säger Lars-Ove Filipson, försäljningsdirektör Corporate Sales, SAS.
Från Oslo, börjar SAS flyga till både Palanga och Genève i höst. Direktflygningen mellan Oslo Palanga startar den 31 oktober med tre flygningar i veckan (måndag, onsdag och fredag). Redan nu flyger SAS två gånger per dag från Köpenhamn så med den nya direktlinjen från Oslo finns det fler möjligheter att på ett snabbt och enkelt sätt flyga till Litauen.
Rutten Oslo-Genève öppnar 21 januari och kommer att flyga på lördagar. Utöver den direktflygningen finns det också möjlighet att flyga till och från Genève via Köpenhamn andra dagar i veckan. Detta ökar möjligheterna nu att åka skidor i Alperna under vinter säsong.

För ytterligare information, kontakta:

SAS pressjour
Telefon: 08 797 2944