SAS og Widerøe best i verden

August 8, 2011 08:00

I juli var SAS verdens punktligste flyselskap med 91.48% av alle ankomster på tid. De tre siste årene har SAS kunnet smykke seg med tittelen Europas punktligste flyselskap i kategorien ”major airlines”, flyselskap med minst 30.000 avganger pr år.
SAS-eide Widerøe, som inngår i kategorien regionale flyselskaper, var i juli Europas punktligste flyselskap generelt med imponerende 91.5% av ankomstene på tid. Det er første gang konsernets to flyselskaper topper listen samtidig.-          Vi vet at det betyr mye for kundene våre å komme frem til rett tid, og være der når det skjer. Jeg er veldig stolt over medarbeiderne i SAS og Widerøe som nok en gang leverer så fremragende punktlighet, sier konsernsjef Rickard Gustafson.

Bare to andre store flyselskaper var i nærheten av SAS’ punktlighet; Japanske JAL og ANA. Blant de europeiske selskapene havnet Finnair på 19. plass med en punktlighet på 81.36%, Lufthansa på 28. plass med 78.65%, British Airways på 32. plass med 76.42% og Air France på 39. plass med 70.36%. Snittet for alle europeiske flyselskaper var 77.3%For mer informasjon, kontakt:
Anders Lindström
PR-ansvarlig, SAS