SAS satsar på fler flygningar till och från Umeå, Luleå, Malmö och Göteborg

November 11, 2011 09:25

Med start nu i november, när SAS vinterprogram träder i kraft, ökar SAS antalet flygningar mellan Stockholm och Luleå, Umeå, Göteborg och Malmö. SAS erbjuder därmed sina kunder betydligt fler avgångar att välja på under vardagarna.SAS ökar upp flygningar på destinationerna Stockholm och Luleå (http://www.sas.se/sv/resmal/Lulea/flyg/?WT.mc_id=X6156), Umeå (http://www.sas.se/sv/resmal/Umea/flyg/?WT.mc_id=X6162), Göteborg (http://www.sas.se/sv/resmal/Goteborg/flyg/?WT.mc_id=X6153) och Malmö (http://www.sas.se/sv/resmal/Malmo/flyg/?WT.mc_id=X6157). De nya flygningarna avgår på vardagar under eftermiddagens mest attraktiva tidsspann.

–       Våra kunder har efterfrågat fler flygningar under just den här tiden på dygnet och vi är glada att kunna tillmötesgå deras behov. Vi vill säkra ett smidigt och flexibelt resande och att vi erbjuder fler avgångar kan förenkla resandet för våra kunder, säger Peter Nilsson Inrikeschef.

I mars nästa år, när SAS sommarprogram träder i kraft, så erbjuder SAS också sina kunder 21 nya destinationer (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/Nya-linjer/?WT.ac=erbj_nyalinjer) att välja mellan, vilket kommunicerades i oktober.

För information om SAS tidtabell till och från dessa destinationer se www.sas.se (http://www.sas.se/) eller kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige