SAS utsedd till Europas punktligaste flygbolag

January 25, 2011 08:00

SAS utnämndes igår som Europas punktligaste flygbolag 2010 av Flightstats och belönades med en On-Time Performance Service Award.-          Vi är väldigt stolta över att ha blivit belönade med den officiella titeln som Europas punktligaste flygbolag. All vår personal, från check-in och gatepersonal till lastare, jobbar extremt hårt varje dag för att kunna erbjuda våra kunder den unika service som karaktäriserar SAS. Ingen av våra konkurrenter är i närheten med att erbjuda sina kunder så tidseffektivt resande som SAS. Vi erbjuder flera innovativa incheckningsmöjligheter, vi var ett av de första flygbolagen att erbjuda Fast Track security och är nu officiellt ett av världens punktligaste flygbolag. Vi maximerar våra kunders tid när de reser med oss, säger John Dueholm, tillförordnad vd och koncernchef.

SAS var också det enda ickeasiatiska flygbolag som nominerades i kategorin Världens punktligaste flygbolag. SAS koncernens dotterbolag Widerøe nominerades i kategorin Europas punktligaste regionala flygbolag.

För mer information om Flightstats On-Time Performance Service Awards, vänligen besök http://opsawards.flightstats.com/ (http://opsawards.flightstats.com/). Flightstats mäter puntklighet och regularitet på över 150,000 avgångar per dag. För mer information, vänligen besök www.flightstats.com (http://media.ne.cision.com/l/nxwglaai/www.flightstats.com/).För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, PR chef, SAS