Svenska staten har fortsatt förtroende för SAS

April 7, 2011 14:10

SAS har tillsammans med Star Alliance™ partners Lufthansa, Swiss och Austrian Airlines ännu en gång vunnit svenska statens upphandling av flygresor. Avtalet är totalt värt 700 miljoner svenska kronor.Försvarsmaktens logistik FMLOG som genomförde upphandlingen värderade SAS miljöarbete och miljöcertifikat högt. Andra faktorer som påverkade valet var mängden direktlinjer som SAS har, samt det breda linjenätet som erbjuds tillsammans med Star Alliance™ partners.

– Vi tar hand om våra kunders tid! Vi erbjuder inte bara många avgångar och ett brett linjenät utan fokuserar också på att erbjuda tidsbesparande produkter och tjänster som gör resan smidig och kostnadseffektiv. Dessutom är vi Europas punktligaste flygbolag så det finns mycket värdefull tid att spara för svenska statens medarbetare, säger Lars-Ove Filipson, Vice president, Corporate Sales.

Flest utrikesresor under 2010 gjorde svenska staten till Bryssel, London och Köpenhamn. Avtalet gäller ett år och sträcker sig fram till 2012-05-31. SAS-avtalet utnyttjas av 265 statliga myndigheter, verk, högskolor och universitet i Sverige.För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig, SAS
E-mail: malin.selander@sas.se (malin.selander@sas.se)

SAS pressjour, tel +46 8 797 2944www.sas.se (http://www.sas.se)
www.sasgroup.net (https://www.sasgroup.net)
www.sas.se/tidtillsalu (http://www.sas.se/tidtillsalu)