Peab väljer SAS på 19 destinationer

June 18, 2012 09:30

Peab har skrivit avtal med SAS för flygresor till utvalda svenska och europeiska destinationer. Avtalet omfattar ca 5100 enkelresor till 19 olika destinationer som exempelvis Ängelholm, Malmö och Oslo.Peab flyger främst från Ängelholm, via Stockholm, och vidare till ett flertal norrländska städer och värderar därför SAS flexibla tidtabell högt. SAS har anpassat sin tidtabell från Ängelholm efter Peabs behov och önskemål och kan erbjuda anslutningsflyg till hela världen.

– Vi är väldigt stolta över att Peab har valt SAS för deras flygresor. Att vi dessutom anpassar vår tidtabell efter deras önskemål samt är ett av världens punktligaste flygbolag gör att Peabs anställa nu kan resa mer effektivt, säger Lars-Ove Filipson, Vice president, Corporate Sales.

Peab reser främst på destinationer som Ängelholm, Malmö, Göteborg. Luleå och Sundsvall. I september kommer SAS utöka tidtabellen från både Ängelholm och Arlanda med ännu en morgonavgång och en sen eftermiddagsavgång.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.