SAS: Årets resejulklapp är en jorden runt-biljett

December 14, 2012 14:50

Det oberoende undersökningsföretaget NEPA har i oktober frågat svenska folket vart de helst vill resa. Det vanligaste svaret blev jorden runt. Därför anser SAS att årets resejulklapp är en jorden runt-biljett och lagom till jul erbjuder SAS därför jorden runt-biljetter till attraktiva priser för de som ännu inte har köpt alla julklappar. Det oberoende undersökningsföretaget NEPA har ställt frågan vart svenska folket helst skulle vilja resa.  Varannan person (46%) svarade att drömresan var jorden runt. SAS passar därför på att erbjuda jorden runt-biljetter tillsammans med sina partners inom Star Alliance™ från ca 25 000 kr. Då ingår fem stopp, t ex Stockholm, New York, Los Angeles, Auckland, Shanghai och Köpenhamn och tillbaka till Stockholm.

–       Tillsammans med våra 26 partners inom Star Alliance kan vi erbjuda resor till över 1300 destinationer i 193 länder världen över. Våra jorden runt-biljetter gör det möjligt att välja fem av dessa destinationer som stopp under sin jorden runt-resa och det är något som lågpris- och lågservicebolagen inte ens är i närheten av. Med tanke på resultatet i undersökningen skulle jag säga att jorden runt är årets resejulklapp, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på SAS i Sverige.

För mer information om SAS och Star Alliance jorden runt-resor se www.sas.se

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor (http://www.sas.se/) till populära destinationer som London (http://www.sas.se/resmal/london/), Amsterdam (http://www.sas.se/resmal/amsterdam/) och Paris (http://www.sas.se/resmal/paris/). SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål (http://www.sas.se/resmal/) världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se