SAS börjar flyga till Tel Aviv

March 29, 2012 11:00

Med start den fjärde juni börjar SAS flyga direkt från Köpenhamn till Tel Aviv. Rutten är en av 28 flygningar (http://www.sas.se/erbjudanden/erbjudanden-/Nya-linjer/?WT.ac=erbj_nyalinjer) som SAS öppnar under 2012 och det är i linje med SAS strategi att stärka de tjänster som erbjuds för både affärs- och fritidsresenärer.”Vi ser en ökad efterfrågan på flyg till och från Mellanöstern. Vi är därför glada att vi nu kan erbjuda våra kunder möjligheten att flyga direkt till Tel Aviv, från Köpenhamn, året runt och till konkurrenskraftiga priser. Tel Aviv ligger vid Medelhavet och är Israels ekonomiska och kommersiella centrum. Där finns också gott om kulturella utbud, vackra stränder och unik arkitektur “, säger Per Möller Jensen, Vice President, Brand, marknadsföring och EuroBonus på SAS.
SAS (http://www.sas.se) flyger mellan Köpenhamn och Tel Aviv varje måndag från och med juni. Redan i juli utökar SAS ytterligare med avgångar även på torsdagar och med start den 28 oktober erbjuder vi tre flygningar i veckan.

“Det är ingen tvekan om att våra flygningar till och från Tel Aviv också kommer att dra turister och affärsresenärer, från området, till Skandinavien. Vi ser verkligen framemot att börja flyga på Tel Aviv och att få möjligheten att hälsa våra kunder välkomna ombord “, säger Per Möller Jensen.

Biljetterna till och från Tel Aviv kommer att finnas till försäljning från och med torsdagen den 29 mars. SAS flyger till Ben Gurion flygplatsen som ligger 15 km sydost om Tel Aviv. Flygningen trfikeras med en Airbus 319 med plats för 141 personer eller en Airbus 321 som rymmer 198 personer.

Tidtabell (lokala tider):

Måndag: Köpenhamn 13:15 – Tel Aviv 18:40, Tel Aviv 19:40 – Köpenhamn 23:20

Torsdag: Köpenhamn 14:15 – Tel Aviv 19:40, Tel Aviv 20:40 – Köpenhamn 00:20

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
+46 70 997 4065
Malin.selander@sas.se SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.