SAS branschbäst som arbetsgivare

June 14, 2012 10:00

SAS har röstats fram som Nordens mest attraktiva arbetsgivare i transportsektorn enligt Universums årliga undersökning bland nordens ekonomistudenter, SAS rankas totalt som elfte bästa arbetsgivare bland alla företag, en förbättring med fem placeringar jämfört med 2011.SAS (http://www.sas.se) är dessutom ett av få skandinaviska bolag som rankas högst i Universums årliga nordiska studentundersökning och anses vara den tredje bästa arbetsgivaren bland skandinaviska företag efter Nordea och IKEA.

–       Vi erbjuder en otroligt spännande och varierande arbetsplats i en av världens just nu tuffaste branscher. Vi är väldigt stolta att rankas så högt bland nordens ekonomistudenter, då vi hoppas de är våra framtida kollegor som kommer bygga vidare nästa generations SAS, säger Henriette Fenger Ellekrog, Koncerndirektör HR & Relation Management, SAS.

Undersökningen genomförs varje år bland nordens ekonomistuderande av employer branding-företaget Universum med fler än 22 000 svarande studenter från de främsta universiteten i Danmark, Finland, Norge och Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.