SAS flyger till Visby i sommar

April 11, 2012 08:00

Med start den 21 juni börjar SAS återigen att flyga mellan Arlanda och Visby. Detta betyder att SAS kommer att flyga upp till 24 avgångar i veckan under högsommarperioden.Inför sommarprogrammet så återupptar SAS flygningar mellan Arlanda och Visby. SAS flyger upp till sju dagar i veckan under sommaren och under Almedalsveckan så ökar SAS upp ytterligare med upp till 4 avgångar per dag. För tidtabell se www.sas.se.

-Under sommarperioden har vi stor efterfrågan på flygningar till Visby och vi är stolta över att kunna flyga så ofta som dagligen under högsommaren. Att vi väljer att flyga på Visby är helt i linje med SAS strategi att stärka tjänster som erbjuds för både affärs- och fritidsresenärer, säger Peter Nilsson, Inrikeschef SAS.

Hos SAS ingår alltid ett bagage på 23 kg helt utan avgift och man kan checka in och välja sittplats redan 22 timmar innan avresa. Ombord på SAS erbjuds frukost fram till kl 9:00 och därefter får alla passagerare kaffe eller te.
För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig, Sverige
SAS
+46 70 997 4065
Malin.selander@sas.se SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.