SAS flyver til ny destination i Spanien

June 1, 2012 12:17

SAS fortsætter med at åbne nye ruter og kan glæde særligt fritidsrejsende med en direkte rute fra København til Alicante. Billetterne er netop kommet i salg til ruten, som SAS flyver fra 3. november.Som en af rutenyhederne for vintertrafikprogrammet 2012/13 bliver Alicante nu åbnet for SAS’ kunder. Feriebyen ud til Middelhavet på Spaniens sydøstkyst, Costa Blanca, er populær blandt fritidsrejsende, som fra november kan se frem til en ugentlig afgang året rundt fra København til Alicante.

– Vi forventer særlig stor interesse blandt fritidsrejsende. Mange har ferieboliger i området, og Alicante er derfor et ganske populært rejsemål, siger Per Møller Jensen, vice president for marketing og EuroBonus i SAS.

– Ruten åbner til efteråret og skal nok komme godt fra start med mange rejsende, der gerne vil sydpå og have lidt varme i efteråret og over vinteren, siger han.

SAS har netop offentliggjort trafikprogrammet for vinteren, som starter sidste weekend i oktober samtidig med, at vi går fra sommertid til normaltid. SAS åbner tre nye direkte ruter fra København: Alicante, Lodz i Polen og Kiruna i Nordsverige. I alt åbner SAS 36 nye ruter i 2012, hvoraf de ti er fra København.

Flyet til Alicante afgår hver lørdag; ruten vil blive opereret med enten en MD81 eller en Airbus 319.

SAS’ ruter til Spanien fra København
I tillæg til at flyve Alicante året rundt, bliver også København-Malaga en helårlig rute. Desuden lægger SAS i juleferien ekstra ugentlige afgange ind på Malaga, Palma de Mallorca og Alicante.

Til Spanien flyver SAS København-Palma de Mallorca, København-Barcelona, København-Madrid, København-Malaga og København-Alicante.

Tidsplan
København-Alicante: 11:55-15:15, Alicante-København: 16:15-19:35.
Ruten er helårlig.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35