SAS og Cimber Sterling indgår aftale om fire fly

May 4, 2012 23:14

SAS og Cimber Sterling indgår aftale om fire fly

SAS har indgået midlertidig aftale med den ansvarlige kurator for ”Cimber Sterling under konkurs” om at opretholde flyvningen med de fire fly, som selskabet Cimber Sterling hidtil har fløjet for SAS. Det drejer sig om ca. 30 daglige flyvninger primært til Nord- og Østeuropa.

SAS har siden gårdagens melding fra Cimber Sterling været i dialog med kurator om genforhandling af dele af de samarbejdsaftaler, der forelå selskaberne imellem. Disse forhandlinger har altså resulteret i, at den planlagte flyvning for SAS indtil videre kan opretholdes:

– SAS er tilfredse med, at vi har indgået en aftale om at opretholde driften på de fly, som Cimber Sterling har fløjet for SAS, præcis som Cimber Sterling udtrykte forhåbninger om i gårdagens melding. Dette er således den bedste løsning for alle parter, og udfaldet af dagens forhandlinger minimerer generne for vores kunder, så det er vi naturligvis glade for, siger Flemming Jensen, koncerndirektør, COO i SAS.”

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35