SAS øger på dansk indenrigs

May 4, 2012 08:00

Som følge af Cimber Sterlings konkurs indsætter SAS større og flere fly mellem København og Aarhus samt København og Aalborg. SAS udvider med mere end 2000 sæder om ugen.

SAS fokuserer i første omgang på at tilbyde nye muligheder til kunder, som ellers ville savne pladser på de danske indenrigsruter, hvor Cimber Sterling var mest aktive. Det sker med udvidelse mellem København og Aarhus, hvor SAS øger med fem ugentlige flyvninger fra hver destination, dvs. en ekstra aftenflyvning fra København og en ekstra morgenflyvning fra Aarhus. Dette kommer både pendlere og transferpassagerer til gode.

Mellem København og Aarhus øger SAS desuden med ekstra ruter lørdag og søndag. Samme weekendudvidelse sker også mellem København og Aalborg, hvor rejsende får glæde af en ekstra afgang lørdag og søndag.

På de mest travle afgange mellem landets tre største byer sætter SAS desuden større fly ind, så færrest muligt rejsende vil blive berørt af de manglende flysæder som følger af Cimber Sterlings konkurs.

Samlet set øger SAS kapaciteten med over 2000 sæder om ugen. De nye afgange mellem København og Aarhus træder i kraft 13. maj. Øvrige udvidelser bliver igangsat inden for få uger.

For yderligere information om SAS ruter gå til http://www.sas.dk

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35